Sommar!

publicerat i Allmänt;
Vilken värme som vi fått glädjen att njuta av under veckan. Det har varit helt fantastiskt skönt. Veckan inleddes med en sömnlös natt mellan söndag och måndag, hela måndagen låg jag dubbelvikt i soffan och visste varken ut eller in. Sen på tisdagen blev det något bättre, jag var och hälsade på fina fina Amra. Åt lunch, pratade och kände mig friskare än på mycket länge. Pratade också med läkaren, som sa att det var fritt fram med smärtlindring ifall det behövdes. TACK!

På onsdagen blev det sjukhusbesök. Lämnade blod- och urinprov, senare på eftermiddagen ringde läkaren på nytt och lämnade resultatet. Jag hade 1,76 då jag var inne på akuten veckan innan och det hade sjunkit till 0,84. Då hade jag ändå tagit citodon och diklofenak. Samtalet avslutades med att bestämma in ett nytt samtal med läkaren, min sista sjukskrivningsvecka. Det blir nog även det allra sista för sen slutar hon.

Veckan har sedan rullat på. Det har varit fint väder och jag har verkligen försökt få ut så mycket som möjligt med så små medel som möjligt. Mycket vilande och mycket "ta hand om mig själv".

Jag har umgåtts mycket med familjen, mycket med vänner, jag har ägnat tid till djuren, har planterat blommor och jag har tagit många, många duschar. Jag har inte sett på så mycket tv och jag har tagit hand om mig själv. Allt har gått i lugn takt och jag känner mina begränsningar. Vid lyft, stillasittande och fysiska aktiviteter så säger kroppen "nej" och magen gör ont igen. Jag har under en vecka haft två nätter då jag varit vaken och ätit citodon. Men de dagarna med smärta blir allt färre och jag står mer och mer på fötterna.. hoppas, hoppas att detta håller i sig nu.

Kommentera inlägget här :