Hejdå helgen, hej vardag.

publicerat i Allmänt;
En lugn helg är snart slut. Det är första gången på flera år som jag knyter min näve, rynkar pannan och suckar högt och irriterat. Jag vill inte att det ska bli måndag. En ny vecka, slentrian, klocka som ringer tidigt, jobb, rutiner, mörkt ute. Jag är fruktansvärt oinspirerad till att vakna en måndag. Det enda jag egentligen vill är att vakna upp bredvid Patrick, ta en lång dusch, äta god frukost och sedan göra något skoj. Spela något typ badminton, ta en långpromenad, gå på bio.. leva i nuet och inte ha en massa måsten.
 
Men får längta till nästa lediga helg helt enkelt. Nästa jobbar jag så går ju att räkna ut med arslet hur lång tid det är kvar tills man får lite av det som kommer nedan..
 
Igår var jag i skogen med Patrick, Rya åsar, drygt 7,5 km gick vi. Jag har faktiskt träningsvärk idag.. sjukt illa.
 
 
Dagens frukost. Igår bakade vi scones, idag blev det hemmagjord "tomtegröt". Helgfrukost är bäst om man är två, och speciellt tillsammans med någon man är sådär härligt kär i.
 
 
Så lämnade Patrick mig för att åka hem till sitt. Det regnade ute.. kanske inte så skoj.. men han såg rätt rolig ut då han for iväg :-)
 
 
Han är ändå den bästa. Satt upp takkronan och spegeln över sängen. Så nu börjar sovrummet bli färdigt.
 
 
Olivträdet har fått komma in nu då det blivit för kallt på balkongen.
 
 
Blomman i kronan stendog. Måste köpa ny i veckan.. tavlan ovanför byrån har Madde gett mig. Jag älskar den!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Alexandra:

Åh va härligt att vara nykär! :) Fint det blev i sovrummet! Kram!

2:a kommentar, skriven , av Hondjur:

Och jag är så väldigt, väldigt glad för din skull hjärtat! Det är verkligen din tur nu! <3

Kommentera inlägget här :