I brist på trädgård..

publicerat i Allmänt;
.. får man odla och plantera på sin balkong.

Jag har en stor balkong, den är 2 gånger 4 meter. Vad blir det då, 8 kvadrat? äsch, matte har aldrig varit något för mig och kommer aldrig vara det heller. Nåväl. Balkongen har varit katternas rum från den dagen då den glasades in. Katterna bokstavligen älskar att sitta där och spana ut över gården och bli mobbade av skatorna. Men själv har jag inte haft något utbyte av att gå ut till en betongbalkong med endast ett klösträd för katterna.

Så idag fick jag nog, idag skulle det bli andra bullar. Fullständigt andra bullar. Så efter en dusch och snabbfix tog jag mig ner till knalleland för att köpa konstgräsmatta att ha på golvet. Jag köpte två, vilket inte räckte tydligen. Så jag ringde min käre far och han tog med sin min kära mamma så kom de till stan.

Så då blev det handlat! tillgång till bil är alltid A och O. Det köptes matta, blommor, krukor, jord och utemöbler. Jag hade först tänkt mig en soffa att ligga i, men nu fann jag ett litet bord och två stolar till. Med en söt och färgglad duk och rosa sittkuddar så blir det perfekt. Med rosa blir man alltid varm i själen.

Inredningen fortsätter. Lyktor och sådant mys ska in, en filt också. En stege där man kan plantera örter på och så hoppas jag att mina jordgubbs- och smultronplantor tar sig :)


Som det såg ut i början. Grått betonggolv, inte alls så bekvämt.


Mjuk matta på plats. Texas gjorde tasstummen upp.


Ååh, favoritblomman! rött och rosa tillsammans är dessutom Mmm


Olivträd är obligatoriskt, likaså denna underbara lavendel.


En ensam jordgubbsplanta


Snällaste föräldrarna får härligt karibiskt te som tack


Så ser bord och stolar ut utan föräldrar på.

På bild finns inte ampeln som jag ska få på plats under morgondagen. Där har jag planterat jordgubbs- och/eller smultronplantor Johanna gett mig + en smultronplanta jag köpte idag.

Kommentera inlägget här :