2012.

publicerat i Allmänt;
Ibland undrar jag ifall människor omkring mig tycker att jag lever ett meningslöst liv. I jämförelse med deras liv med pojkvän, sambo och familj. Jag är ändå 28 år och har inget av det. Jag har haft en period då jag trodde mig vilja ha förhållande igen, att jag var redo. Det visade sig dock vara fel. I dagsläget är jag fruktansvärt ointresserad av förhållanden och familjeliv. Men kan inte låta bli att undra, tycker andra att mitt liv är meningslöst och att de har det bättre än mig?

Jag vill så bra mycket hellre leva ett liv där jag endast fokuserar på en enda person, mig. Jag sitter och kollar på resor, att ta en längre resa ensam i vinter lockar så in i norden. Förra årets resa till Sicilien värmer mig ännu, och då var det bara för en vecka och inte speciellt långt bort. Denna gång tänker jag Asien och minst 2-3 veckor.

Jag vägrar sitta i min soffa om några år och tänka "jag skulle ha...". Jag har redan gått miste om så mycket i livet och upplevt så lite.

En karamell att suga på, helt klart.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ulrika:

ta vara på tiden ensam. strunta i de andra om de tycker att ditt liv är meningslöst bara för att de inte ser någon mening utan det de har. ditt liv är meningsfullt för att du har det du har och för att du är den du är. kram!

Kommentera inlägget här :