En dag.

publicerat i Allmänt;

Imorgon fyller mamma år så hon firades idag hemma hos mormor och morfar. Av oss "barn" fick hon  en bok, choklad och lott. Pappa gav henne biljett till Lars Winnerbäck som spelar i Göteborg. Jag ska dit också, men inte med föräldrarna.



När jag gick hemifrån sken solen och det var skönt ute. Sen vet jag inte vad som hände men väderguden ville nog att jag skulle frysa så det blev kallt.



Jag var helt gul i hyn när jag hade duschat, men med smink på märktes det inte ens. Vilket jag är tacksam över, vill inte vara gul.



I väntan på tåget blev det en glass, min nya storfavorit. Jag frossar i glass 2012, andra år har jag mestadels ätit isglass.. men inte nu, nej år 2012 äts det glass i stora lass. Varför? jag unnar mig det trots att magen oftast strejkar efteråt.

Nu är klockan över 22 och jag borde väl, som de flesta andra, påbörja detta som kallas för nattning. Men jag är hungrig och ska steka mig lite hamburgare. Sen kanske jag kryper ner i sängen för jag är fruktansvärt trött idag.
Magsmärtorna håller sig på en stadig nivå, mellan 3-4. Strålar ner i benen men är under kontroll. Om två veckor ska jag ta min tredje enantonspruta och det är kanske då som jag når den gränsen som får mig fullständigt smärtfri? för det är det jag vill. Nästa vecka ska jag även prata med läkaren min. Det sista samtalet sen slutar hon. Efter denna sprutan har jag tre kvar.. sen ska behandlingen vara slut..? ja om jag inte får fortsätta det vill säga. Vilket jag hoppas innerligt om de hjälper mig.

Imorgon är det blodomloppet i Göteborg tillsammans med några från Endometrios föreningen. Det ska bli så roligt :)

Kommentera inlägget här :