Det lever.

publicerat i Allmänt;

Tre tomatplantor jag fick av kollegan tillika grannen igår.
Han visste inte vilken sort det var men gissade på svarta..

Sen skottet från en pelagon som växer sig starkare.


favoriten växer sig allt större.. snart ut ur krukan.
Det är med kärlek som jag ser på dessa små liv.


Min lavendel börjar få små skott. Följer utvecklingen..


Mitt olivträd blommar, så vackert det är då..


En physalis.. ytterligare en planta jag fått av min
kollega/granne. Får dock stå i köksfönstret.


En gåva till. Frågan är vad det är för något..
en blomma sades det, men inget svar på vilken sort..

Spännande!

Annars frodas det på. Jordgubbarna tar sig och jag kommer förhoppningsvis få i alla fall tolv stycken. Smultronen vill inte blomma.. vilket gör mig lite nervös. Men sen kanske..

Kommentera inlägget här :