Utbildning är en bra bildning.

publicerat i Allmänt;
Var på en mycket trevlig utbildningsdag idag, Framgång vid ADHD och Asperger. Det var nog utan att överdriva en av de bästa utbildningsdagarna jag någonsin gått på. Tyvärr tenderar prat om diagnoser som ADHD och AS att bli så negativt laddade, speciellt ADHD. Sen tycker jag att det är så många med diagnoser som tar på sig den såkallade offerkoftan. Men det är en annan femma.

Men denna utbildningsdag var riktigt inspirerarande och det roliga var då jag hörde saker som jag tillämpat i praktiken utan att haft den direkta kunskapen om det var rätt eller fel. Jag vet att det jag gjort alltid fungerat och det har gett ett positivt resultat.

Så, tack för en toppendag. Kommer jag att ta med mig lång tid framöver och förhoppningsvis får jag snart möta någon som man kan möta halvvägs i arbetet.

Kommentera inlägget här :