"ja dom hjälpte mig där i mörkret med att nånstans se ett ljus. Oh jag tänkte det är sorgligt att dom inte finns här nu.."

publicerat i Allmänt;
Lyssnar på Thorsten Flinck och ylar med i musiken. Är hemma hos pappa, huset är tomt och jag ligger i sängen. Det blev sent igår då jag var hemma hos finaste Carin på den årliga tjejmiddagen. Det var så fint dukat, maten var gudomligt god, sällskapet perfekt och det var oerhört trevligt. När jag kom hem till pappa stupade jag i säng efter att ha svalt ett par tabletter.

Jag har drömt en del. En dröm var lite väl privat så den tar jag inte upp alls. Men drömde också att mitt ärr gick upp och började blöda. Det var lite läskigt. Kollat till ärret nu och det ser så bra ut så.

Ikväll kommer det förbi lite vänner till mig. Vi ska se film och äta pizza. Jag tänkte också ta upp allt som händer med mig. Varför jag dragit mig undan i flera månader.

Sen måste jag tända ett ljus ikväll. Det råder sorg i huset bredvid pappas. Grannfrun som alltid funnits där och som inte blev så gammal dog igår, i cancer. Jag kände på mig att det var något på G igår när jag kom hit för deras barns bilar stod utanför huset och det såg så mörkt ut därinne. Sov så gott älskade granne.

Thorsten Flinck spelas fortfarande.

Kommentera inlägget här :