Under löven.

publicerat i Allmänt;
För knappt en vecka sedan fann jag, faktiskt, en av de finaste låtarna med Melissa Horn på spotify. Detta fynd (och faktum att hon släpper sitt nya album i dagarna) resulterade i att jag bokade två biljetter till en konsert med henne som huvudperson i november. Har inte en aning om vem jag ska bjuda med.. men en extrabiljett har jag tillgodo.

Låten i alla fall. Det är lustigt, om vi nu ska tillägna ett helt inlägg till Melissa och hennes musik, så är låten starkt förknippad till mina känslor och hur jag ser på mig själv. Det är inte bara den heller om vi ska tala klarspråk. När jag i december 2008 förstod att något inte stod rätt till hörde jag Som jag hade dig förut för första gången. Den var så talande om hur det var och hur det hade varit under halvåret. Jag vill ha en sista chans så jag säger det rakt ut. Jag vill ha dig nu som jag hade dig förut. När jag under hösten år 2009 hörde hennes nya album föll låten Lät du henne komma närmre över mig.
Lät du henne komma närmre, var hon vackrare än mig. Det finns dagar som jag tänker mer på henne än på dig. Tiden har gått och mer eller mindre så känns alla hennes låtar mycket nära mig. Men så kom Under löven. Och snälla, snälla rara.. vem är denna Melissa och varför skriver hon låtar som känns så träffande att det i det närmsta gör ont inom mig?! på gott och ont.

Jag längtar något oerhört och här är låten.. lyssna och njut.



Kommentera inlägget här :