Finaste.

publicerat i Allmänt;

Favoritfilmen är nu nedladdad och en vacker dag ska jag ta mig tiden (och ron) att ligga framför tvn och se på mästerverket som även kallas för Skönheten & Odjuret.

Det är nog Skönheten & Odjuret som slåss om en första plats på tronen av de filmer som jag älskar. När filmen kom ut blev jag som något besatt. Min pappa tog mig till bion, på min födelsedag. Sen på julafton bestod i princip alla presenter av prylar med Skönheten & Odjuret. Jag fick ett nattlinne, bok, brevpapper, cd-skiva, pennor, ritblock och om jag inte minns fel ett bäddset. Jag var dåtidens Hello Kitty freak.

Jag minns precis hur mitt rum såg ut på den tiden. Jag säger nu kräkvarning. Jag hade en säng med en söt sängram i vitt trä, en vit sänghimmel med rosa sidenrosetter vid sidorna, vita tapeter med små rosa blommor på, en rosa matta, en vit korgstol med rosa sittdyna och slutligen en hel drös nallar i min säng. Det finns ett foto på mig då jag sitter på sängen med rosa, blommigt nattlinne och ler stort in i kameran. Mitt hår är ljustljust och lockigt och jag läser.. ja håll i er.. en bok om prinsessor.

Även denna coola varelse har också varit tjejig.

Detta var i alla fall min favoritdel i filmen, än idag blir jag tårögd när jag ser klippet.

Kommentera inlägget här :