Nöjd med livet såsom det faktiskt är.

publicerat i Allmänt;

Jag minns då jag satt på en föreläsning vid Umeå universitet och stirrade tomt framför mig. Jag var otroligt trött och i det närmsta likgiltig kring det mesta som hände omkring mig. Föreläsaren var tråkig och jag hade under flera terminer lyssnat på hans snack om idrott och urval. Vansinnigt ointressant. Under pausen började ett par tjejer snacka om framtiden.

Tjej 1: Jag ska ha barn och hus innan jag är 25
Tjej 2: Det vill jag med ha.

Jag började då fundera över min egen situation, jag var då nyss fyllda 25 år.

Tjej 1: Och ha en utbildning och jobb, allra helst.
Tjej 2: Det är en fördel.

Någon vände sig mot tjejerna och frågade hur de hade tänkt få in allt detta då de var runt 21 år. De log då sina unga, naiva leenden och sa det finaste en människa kan säga..

- det ordnar sig.

Det ordnar sig. Det är en bra filosofi. Jag var då nybliven singel efter ett längre förhållande och kände väl att jag var rätt misslyckad. Men orden "det ordnar sig". Det var ju klockrent. För även om det nu inte gick att genomföra för de där tjejerna var deras inställning just av det rätta virket.

Idag är jag fullständigt nöjd med livet. Jag må vara några år äldre, fortfarande singel och inte ens ha ett litet yngel på kroken. Men jag har en utbildning, ett jobb, vänner, familj och mycket glädje i livet. Det är mer än vad många andra har.

Kommentera inlägget här :