Flytt avklarad - check

publicerat i Allmänt;

Sitter i morgonrocken med håret ståendes rakt upp. Tröttheten äter upp mig inifrån, långsamt. Men vaken är jag, frukost rullar runt i magen och jag är redo att möta en ny dag med nya möjligheter.

Jag ska ut och springa idag, i skogarna runt om Ljung. Det var några år sedan jag var här och rörde på mig, men det ska nog gå bra. Hur mycket kan elljusspåret ha ändrat sen 2006 när de sett likadana ut sen jag gick på förskolan? precis min tanke.

I fredags kom pappa till Bergdalen och tillsammans fyllde vi bilen med kläder, kattprylar och mina rovdjur. Vi åkte sedan till Ljung för att installera oss. Ja främst katterna, jag känner ändå till huset i minsta illa detalj. Det har gått förvånandsvärt bra för katterna, pappas två utekatter har inte haft ihjäl mina små stadskatter. Mina fina i kanten och bortskämda kräk har inte heller bögat ur sig fullständigt. Det råder en rätt harmonisk stämning, bortsett från en del fräsande och morrande.

Igår flyttade vi ut alla möbler med hjälp av bror Johannes och vännerna Erik och Markus. Med "vi" räknar jag in mig själv, pappa och mamma (här får jag ångest, heter det "pappa och mamma" eller "mamma och pappa". Tar man något parti?). Nåväl, senare på eftermiddagen städade jag och mamma ur lägenheten fullständigt så det behövs inte göras idag som första planen var. Underbart :)

Så, nu är man här dådå. Mamma sov här inatt så ordningen kändes som normal. En mamma och en pappa under samma tak, precis som det ska vara. Tanken slog mig att säga "hörrni, ni har levt 30 år tillsammans och haft mycket tillsammans. Kan ni inte bara fortsätta leva resten av era liv tillsammans för att inte riskera att bli ensamma i resten av era liv?". Jag är rädd att det blir så nämligen. En ensam mamma och en ensam pappa. Det är inte normalt.

Att en annan är 27 år och ensam, med en vetskap om att jag kanske fortsätter att vara ensam, den slår mig ytterst sällan. Det är mitt eget liv och jag kan styra över mig själv. Andras liv kan jag inte trolla perfekta, det går inte.

Men nu bor jag i Ljung och det känns mycket bra.

Kommentera inlägget här :