Miss you love.

publicerat i Allmänt;
Satt sent igår och ordnade med en playlist på spotify. Jag ville nå den maximala höjden av musiknjutning och jag sökte, letade, forskade. Resulatet blev 126 låtar med ett och samma budskap - lugn och harmoni.

Jag har samlat Damien Jurado, Damien Rice, Jewel, Adele, Sophie Zelmani, Dylan LeBlanc, Lifehouse, Simon & Garfunkel.. ja, ska jag dra upp alla då skulle det bli en lång lista. Men oj så stolt jag känner mig. Somnade till listan i öronen, vaknade med detsamma. Jag vaknade faktiskt till Simon & Garfunkel och deras The sound of silence. Jag tror att jag blev religiös där. Eller ja, här i sängen uppnådde jag nog det närmaste religiösa jag varit på många år.

Sen dess har jag legat och funderat. Det har skapats funderingar, känslor och oanade saker inom mig. Det är något med den där musiken som skapar saker inom en som egentligen inte borde vara möjligt.

Jag fick frågan en gång om vad jag skulle välja mellan. Musiken eller att tala.

Vem behöver talets förmåga om man förlorar musiken?

Nej, talet hellre borta än musiken. Och bara för det ska jag bjuda er på en sjukt skön låt jag blivit kär i - på riktigt. Den känns lite, lam.. enkel och förutsägbar. Men den är fantastisk.

Här kommer den.

Kommentera inlägget här :