Man down..

publicerat i Allmänt;

.. den där låten. Den förföljer mig, minst sagt. Men det gör ingenting för den är galet skön. Så Rihanna, ja.. jag får helt enkelt erkänna att hon fått mig att tycka om en låt, eller några. Jag erkänner i alla fall.

Underlig söndag detta. Vaknade av att en klocka ringde vid sextiden. På min sista semesterdag och allt. Så det var bara att hoppa upp, ta fram och ordna med lite frukost (eller jag gjorde inte så mycket). När jag blivit ensam igen vid sjutiden stod jag där i köket och undrade lite ".. och nu..?". Så blev att slänga in en maskintvätt, bädda sängen, duscha och ordna med lite gröt. Sen slängde jag mig i soffan. Här är jag ännu, väntar på livstecken från någon vän eller två som kan roa mig.

Min käre far håller sig borta samt svarar inte i telefon. Snart sänder jag ut en efterlysning. "Någon som sett min pappa? han var klädd i MC-kläder då han for iväg". Han har väl ingen mottagning där han befinner sig, sannolikt är det så.

Så var det ja.. idag är det sista semesterdagen. Åter i arbete imorgon klockan 08:00. Men eftersom jag under HELA semestern legat sjuk har jag ju läkarintyg på att jag inte skulle kunna jobba. Pga en förkylning som tycks ha släppt nu. Eller nåväl.. blöder näsblod har jag gjort under en timme nu men det smittar knappast. Hostan har sakta försvunnit, tack vare den där äckliga hostmedicinen och min hesa röst tycks ha försvunnit under natten.. knepigt det där.

Bra natt helt enkelt. Mohaha!



Det var ett tag sedan jag var ute och sprang nu.. foton ovan är från då jag sprungit milen. Kanske skulle man ge sig ut idag.. eller är det dumt..? Ååh. Dumt.

Kommentera inlägget här :